Kamis, 24 April 2008

SEPANG DIKALAHKAN SENTUL

Memang betol kita rakyat malasya semue bangga dalam sukses penyelangara festival balapan darat F1 dan motoGP selama hampir puluhan tahun. namun satu masalah bila xdapat memberi saingan pada negara indo, jiran yang memberikan banyak pelajaran bagi malasya ini mempunyai sirkuit yang mempunyai sangat sejarah. desain lama selalu dipertahankan bukan bererti tertinggal belakang.

namun berkat tetap mempertahankan sejarah sirkuit. sirkuit sentul indonesia menuai hasil guna mendapatkan penghargaan penyelengaraan terbaik tahun debut grand racing. gelar ni didapat kerana sentul berhasil selesaikan gelaran akbar speedcar dan GP2 seri asia dengan jumlah penonton terbanyak dan pelayanan terbaik pada tetamu luar negeri yang berkunjung kat sana.


Sentul ni mengalahkan sepang yang menjadi kebanggaan kita dan bahrain serta UEA. ekoran itu Tinton Soeprapto Presiden direktur Sentul Sirkuit menjelaskan "sentul jelas bangga atas penghargaan ini, saingan kami hanya bahrain dan UEA tapi ternyata nama indonesia yang terpilih" jelas tinton yang jugak bapak daripada pembalap indonesia ananda mikola dan moreno soeprapto tanpa sikit pon menyingung nama sepang malasya. penghargaan ini kedua bagi sentul mengingat tahun pertama A1GP(gelaran akbar dunia balap antar negare)tahun silam. sentul terpilih sebagai the best di dua kategory.

P/S : doakan kami ya indo bahawa masa nanti kami pon bisa mengelar terbaik bagi malasya.

Tidak ada komentar:


Free chat widget @ ShoutMix