Kamis, 24 April 2008

SEJARAH NEGARA MALASYA

MALASYA PEMALAS SESUAI UMATNYA
Negaraku malasya negara yang dahulunya pemberian inggris brengsek. negaraku ni negara yang pemalas dah terbukti la tu. nama kami ni diberikan daripada inggris yang menyuruh kami untuk membangun negara tetapi nenek moyang kami dahulu yang malas malasan dan hanya tidur tiduran membuat tuan tuan inggris sangat kejut melihat watak kami semacam ini. sehingga kami pon diberikan nama malasya. yang bererti dalam bahasa melayu "malas ya".

BAHASA MELAYU MALASYA STAGNAN
Hiri hati lar ar nak tengok kalimat-kalimat budak-budak indo yang visit kat blog aku ni. indah dan mudah diertikan bahasa beliau tu. xsesuai la dengan bahasa melayu kita yang stagnan ni. dahulunya bahasa indo ni separuhnya memakai bahasa melayu(sumatera) bahasa kita pon sama dengan mereka. tetapi perkembangan pesat dan jiwa kreatifitas mereka punya lah membuat puak2 melayu indo ni mengalami berbagai suatu perkembangan bahasa. sedangkan bahasa kita ni dah macam jaman batu la. stagnan ni. sangat untung menilik sejarah kita masih bisa mencuri bahasa ingris. bersyukur la bahawa kita masih dapati kekuatan dalam bahasa walaupon pasal bahasa ni kita curi-curi sikit negara ingris.

BUDAYAKU BUDAYA INDONESIA
Budaya malasya xdapat dipisahkan daripada indonesia. budaya malasya dahulunya banyak dibawa oleh perantau dari belbagai daerah indo. dan sayangnya pemerintah kita dengan bodohnya nak claiming budaya=budaya luar tu sebagai budaya kita. teruk la babidawi ni. kesenian cipta lagupon tetap indo yang number one. sesampai hari ni lagu-lagu indo masih berjaye disemua stesen radio dan televisi malasya.

MALASYA BERKEMBANG KERANA ASING
3 negare yang sangat mempunyai peran dalam masa perkembangan negareku malasya ialah china indonesia dan india. bila mana dari 3 negara ni lah yang membangun kita punya negare. contohnya indonesia yang mengirimkan bantuan berupa guru-guru pengetahuan untuk memberikan pelajaran kepada kita semua.


HELP JANGAN GANYANG KAMI

Kita ini serumpun bukan. kita ni satu keluarga kan. saye ni juga sedari nenek moyang kami dari pulau sumatera seharusnya kita ni bersatu. hentikan aksi ganyangmu. aku takut lar seruan ganyang malasya yang ditakbirkan rakyat indo. kerana aku sedar sesedarnya bahawa negere aku ni dah teruk macam pig claiming budaya kalian. maafkan negare aku mungkin silap je tu. dengan kesempatan ni aku nak tekankan lagi bahawa aku mohon sambil bersujud depan kaki kalian untuk hentikan semua takbir "GANYANG MALASYA"

salam satu rumpun
Arezeot - malasya

Tidak ada komentar:


Free chat widget @ ShoutMix