Kamis, 24 April 2008

NEGERIKU MALANG OH MALINGSIA

Meskipun sudah lebih 60 tahun Indonesia merdeka daripada Belanda, republik itu tidak takut sikit pon walau indo bekas jajahan negara pencipta filem kontroversi, Fitna itu.

Fitna adalah filem pendek yang diarahkan oleh seorang Belanda bernama Geert Wilders. Filem ini mengundang kemarahan seluruh umat Islam di seluruh dunia kerana jelas menghina al-Quran dan kesucian Islam.

Ekoran dengan itu, mantan Perdana Menteri kita, Tun Mahathir dengan segera menyarankan seluruh dunia Islam agar memboikot produk Belanda sebagai bantahan kepada filem biadap berkenaan.

Namun, apa yang menyedihkan ialah apabila tun mahathir yang mantan seorang perdana menteri kita seharusnya xusah lah nak gaduh negara Indonesia yang mempunyai penduduk Islam paling padat di dunia.

Bagi mereka, seruan PM kita ni hanya ungkapan egois sesaat kerana produk daripada negare belanda sangat besar dipasar bisnis malasya. Tambah gemilang apabila negara republik itu beranggapan bahawa tindakan memboikot produk Belanda itu bersifat emosional.

Apa yang jelas, Indonesia mempunyai keberanian melawan pada negara penjajah mereka. berbanding dengan kita yang xde sikit pun niat nak lawan penjajah kita inggris. sesampai saat ini pon kita tetap sahaja bersempuh lutut dihadapan patat owg inggris. wajar bila negara yang digelar The Largest Muslim Populations in the World karena sifat gemilang mereka dalam menyikap suatu pasal dengan hati dingin. tanpa harus bersatu memboikot belanda.

Ini jelas membuktikan Indonesia yang sangat berkembang dibawah jajahan Belanda. Mereka xtakut diserang Belanda lagi!! Jelas sekali, Indonesia sekarang berani melawan pada penjajahnya.

p/s - Indonesia adalah negara yang satu-satu berani menyerang kedutaan belanda di asia. pemboikottan bukan jalan baik untuk menentang pencemaran nama baik islam. penyerangan yang dilakukan aliansi umat islam bersatu silam berbuah hasil. pemerintah belanda melalui duta besarnya di jakarta pon dengan ini menyampaikan permintaan maaf kepada umat islam dunia. dan pemerintahan belanda mengingatkan bahawa BOIKOT PRODUK belanda salah alamat.

Tidak ada komentar:


Free chat widget @ ShoutMix