Selasa, 13 Mei 2008

JASLYN VICTOR BERGURU MUZIK KE INDO

Tak dapat berdalih bila mana muzik kita tertinggal jauh daripada Indonesia. realita ni dah banyak bebukti. contoh baru-baru ni elbum dari pemenang malasya idol Jaslyn Victor sesampai belajar muzik ke indo yang dah mempunyai kejayaan bidang muzik.

Segala bentuk muzik bisa didapati di negara nenek moyang kita ni. tak sekedar tu. muzik malasya pon perkembangannya tak bisa lebih jauh dari muzik indo. elbum penyanyi malasya pon banyak membawa muzik daripada komposer indonesia.

ekoran tu tengok lah muzik keroncong yang sikit didapati dari elbum ini jac by jaslyn victor bertajuk layu sebelum berkembang. ni muzik dah lama berada di indo kerna tajuk ni adalah muzik indo daripada tahun 80an. di indo dah banyak lagu baru kita baru je nikmati lagu mereka.



macam kita ni hanya bisa mendapatkan spam je. tak pe lah. but walaupon spam yang membuat hati ni bebangga adalah tajuk tu sejuk nak didengarkan meski tajuk lama. song es lilin(muzik daerah jawa barat) yang siti nurhalizah senandungkan di malasya pon sempat berjaye dahulunya. biarpon kita tak biza bebuat muzik no.1 kita bisa bangga memiliki jiran.

Maju Muzik Maju budaya claim kita. sokong Tourism Malasya

3 komentar:

Anonim mengatakan...

kau ni bodo ke ? suke tak negara ko buat macam ni. sial ko

Anonim mengatakan...

Kalu cinta sangat kat Indonesia pegi la tukar jadi rakyat indon.
Bodo punya mangkuk tingkat.
Bersepah mat mat indon nak cari keje kat malaysia, mangkuk tingkat ni boleh bangga nak jadi mat indon.
Haprak tul la mamat ni!

Anonim mengatakan...

MUZIK MALYSIA TOU KURANG SERONOK ...........PNTASLAH TAK MAJU2........
NAK MO MAJU?
JANGAN SUKA MENIRU INDON .......
JAUH SGT DI BANDING DENGAN INDONESIA


Free chat widget @ ShoutMix